Home EuropaWłochy Costa Paradiso-Rajskie Wybrzeże

Costa Paradiso-Rajskie Wybrzeże

Styczeń 5, 2015

Długo zastanawiałem się nad wyborem miejsca wakacyjnego, miało być ciepło z dostępem do morza i wszystko wskazywało na to, że będzie to Malta. Przypadkiem trafiłem na tanie bilety  w  inne miejsce i bez większego namysłu kupiłem- lecimy na Sardynię!

Jeżeli ktoś nie jest zdecydowany czy woli plażę, czy może góry – zdecydowanie powinien polecieć na Sardynię! Tutaj można połączyć je ze sobą. Wyspa nazywana jest kontynentem w miniaturze, ponieważ można tu spotkać bardzo różnorodne krajobrazy.

Dzień 1

W Cagliari wylądowaliśmy zgodnie z rozkładem o 15:30. Następnie udaliśmy się do budynku, który pełni rolę siedziby wszystkich wypożyczalni samochodowych, jakie funkcjonują na terenie lotniska. Spotkaliśmy się z małymi problemami, z powodu braku karty kredytowej. Na szczęście po dłuższej chwili udaje nam się zdobyć naszego Fiata 500.

Co do dróg – jeżeli ktoś nie czuje się pewnie za kółkiem, na Sardynii może się sporo napocić. Często drogi są bardzo kręte, prowadzą nad przepaściami, a do tego są bardzo wąskie. Krajobrazy wynagradzają jednak wszystko. b (1)

Tego samego dnia postanowiliśmy odwiedzić Spiaggia di Porto Giunco. Po wyjechaniu z terenu lotniska, kierowaliśmy się w stronę miejscowości Villasimius.  Droga z Cagliari zajęła nam około 2 godzin.

Zostawiliśmy rzeczy w samochodzie i szybko pobiegliśmy w stronę morza.  Dochodził już wieczór, więc byliśmy tam prawie sami. Nie mogłem się oprzeć kąpieli w morzu. Woda w idealnej temperaturze, dlatego z przyjemnością ochłodziłem się nieco po ciężkim dniu. Przy plaży na wzniesieniu zauważyć można wieżę, niestety przez problemy z wypożyczeniem samochodu nie zdążyliśmy się dostać już na szczyt, a nie chcieliśmy ryzykować zejścia po ciemku. Z okolic wieży rozpościera się piękny widok, ale to już odsyłam do google.

b (2)

b (3)

Następnie musieliśmy przetransportować się z południa wyspy na północ. Trasa z Villasimius do Badesi  – gdzie wynajęliśmy apartament zajęła nam ponad 4 godziny. Na miejsce dojechaliśmy w późnych godzinach nocnych.

Uważajcie na poziom paliwa w swoich samochodach. Czasami ciężko może być z dostępem do stacji benzynowych. Spora ich część otwarte jest maksymalnie do 20. W środku dnia też można trafić na przerwę, przeważnie między 13 a 15. Niektóre stacje benzynowe oferują samoobsługowe tankowanie, nawet w godzinach nocnych z wykorzystaniem karty płatniczej, my niestety w czasie gdy potrzebowaliśmy tankować znaleźliśmy jedną taką stację- z zepsutym czytnikiem. Trochę zestresowani dojechaliśmy jednak szczęśliwie na miejsce.

Warto dodać, że cena za litr paliwa w lipcu 2014 to 1,62 euro.

Dzień 2

Poprzedni dzień dał nam się trochę we znaki. Dlatego zmieniamy plany. Zamiast długiej wycieczki wybieramy plażowanie na Rajskim Wybrzeżu.

Z Badesi na plażę – Spiaggia Li Cossi mieliśmy pół godziny drogi.

Rajskie Wybrzeże to pas około 70 km linii brzegowej północnej części wyspy. Wybrzeże charakteryzuje się turkusowo-zielonym odcieniem morza, pomarańczowymi i czerwonymi granitami oraz wiecznie zieloną, gęstą roślinnością śródziemnomorską.

Na plażę nie dojedziemy samochodem. Zostawiamy go na uliczce w miejscowości Costa Paradiso i spacerujemy szlakiem prowadzącym do plaży.

b (4)

b (5)

Sardyniaa (36)

Droga na szczęście jest utwardzona i nie mamy większych problemów z jej pokonaniem. Niektórzy dawali radę nawet w klapkach 🙂

b (6)

b (7)

Plaża jest wciśnięta miedzy skały – co ciekawe jest piaszczysta, a samo zejście do morza jest już kamieniste. Najpiękniejsze miejsce do podziwiania uroku plaży to szczyt wzniesienia, które musimy pokonać idąc tutaj z parkingu. Niestety trafiamy na spory ruch na plaży, no ale czego się spodziewać w lipcu na Sardynii.

Słońce było tego dnia niesamowicie ostre i o godzinie 15, większość z nas wyglądała już jakby przysnęła na solarium. Spaleni, ale zadowoleni uznajemy Spiaggia Li Cossi za najpiękniejszą plaże na całej wyspie.

b (8)

b (9)

b (10)

b (11)

b (12)

b (13)

b (14)

b (15)

Obiady czasami gotowaliśmy sobie sami, a czasami jedliśmy na mieście. Zakupy polecam robić w sklepie LD Market- jeden z tańszych marketów na wyspie. Podam kilka przykładowych cen z wyspy: 4 bułki około 1,3€, batony 1€, olej 0,7€, ryż 1€, pomidory kg 1€, melon kg 0,80€, banany kg 0,90€, winogrona kg 1,20€, parówki 800g 3€, mozzarella 1€, szynka w paczce 120g 1,30€, pepsi 500ml 0,50€, muffinki 300g 0,70€, croissanty 300g 1,10€, piwo Carintia 0,49€, wino od 3€, mięso wieprzowe, drobiowe kg od 6€, papierosy-paczka ok. 5€.