Strona Główna AzjaZEA Dubaj – Marina i rejs wokół Palm Jumeirah

Dubaj – Marina i rejs wokół Palm Jumeirah

Styczeń 21, 2016

Po skoku spadochronowym przyszedł czas, na zwiedzanie Dubaju. Jako, że Skydive Dubai znajduje się tuż przy Marinie, padło na nią.

Na początek po całym dniu spędzonym w upalnym Abu Dhabi, a także żeby trochę ostudzić emocje po skoku postanowiliśmy wybrać się na Marina Beach. Spędzamy tutaj kilka chwil rozkoszując się chociaż trochę orzeźwiającą kąpielą w wodach Zatoki Perskiej i przepięknym widokiem na wieżowce Mariny.

Zanim dotarliśmy na plażę, przechodząc z parkingu w stronę Mariny trafiamy na pustynny fragment, gdzie zrobiłem to zdjęcie. Przed wyjazdem czytałem, że praktycznie niewykonalnym w Dubaju wyczynem, jest kadr bez widocznych dźwigów… Widać to tutaj doskonale… Dubaj to ciągle jeden wielki plac budowy.

Dubaj   Marina i rejs wokół Palm Jumeirah

Koszt paczki papierosów w Emiratach Arabskich w czasie naszego pobytu (kwiecień 2015) to około 10 zł.

Zanim zwiedzimy dokładniej Marinę, tuż po wejściu udajemy się na widokowy rejs. Niestety okazuje się, że łódź odpłynęła kilka minut temu i zostaje nam wodna taksówka. Co ciekawe mieliśmy całą łódź do dyspozycji za 10 dirhamów więcej od osoby, polecam takie rozwiązanie. Koszt rejsu wodną taksówką z Mariny dokoła sztucznej wyspy w kształcie palmy, wracając do punktu startu to 300 dirhamów. Nas wyszło po 60 dirhamów na osobę, koszt rejsu turystycznego to 50 dirhamów.

Sama palma z poziomu Zatoki Perskiej, nie robi na mnie takiego wrażenia jak widok z góry. W czasie rejsu mamy nasz pierwszy kontakt ze słynnym hotelem Atlantis…

Dubaj   Marina i rejs wokół Palm Jumeirah

… czy też równie popularnym hotelem w kształcie żagla – czyli Burj al Arab – o tych atrakcjach więcej przeczytacie w kolejnych częściach relacji.

Cały rejs trwał około godziny. Po wpłynięciu do Mariny wysiadamy z taksówki i rozpoczynamy dość męczący, 7- kilometrowy spacer wokół dzielnicy. W praktyce nasz spacer wyglądał bardziej jako bieg od cienia do cienia w poszukiwaniu sklepów z czymś zimnym do picia.

Spacer zajmuje nam dobrych kilka godzin. Wreszcie docieramy z powrotem do najpiękniejszej części- Mariny Górnej, ze słynnymi wieżowcami- takimi jak:

1. Cayan Tower, o wysokości prawie 304 metrów- znany prędzej jako Infinity Tower, na zdjęciu pierwszy od lewej.
  2. Princess Tower, drapacz chmur o wysokości 414 metrów, najwyższy mieszkalny budynek na świecie do grudnia 2015 roku, wtedy o 11 metrów przebił go nowojorski 432 Park Avenue. Budynek oferuje 763 mieszkania, a także 957 podziemnych miejsc parkingowych.

Dubaj   Marina i rejs wokół Palm Jumeirah

Na zdjęciu poniżej, po lewej stronie widzimy wieżowiec Dubai Marriott Harbour Hotel & Suites. 59-kondygnacyjny drapacz chmur, o wysokości 256 metrów. Na 52 piętrze hotelu znajduje się bar The Observatory, który zapewnia 360 stopniową panoramę okolicy. Tutaj też udaje nam się dorwać zimne piwko, Corona 0,33 ml to koszt około 30 zł.

Jeżeli nie zdecydujecie się na Skydive, bądź widokowy przelot helikopterem nad miastem, jest to również najlepsze miejsce do zobaczenia z góry sztucznej wyspy w kształcie palmy.

Po przeciwnej stronie, okna podniebnej restauracji wychodzą na dzielnicę Dubaj Marina, tutaj możemy podziwiać jej okazałość z wysokości ponad 200 metrów. Jak się okazało w barze, nie dostaniemy nic zawierającego alkohol, jeżeli nie ukończymy 21 roku życia. Co ciekawsze, taka osoba nie ma nawet prawa przebywać w części barowej. Musieliśmy zająć miejsca w części restauracyjnej. Oczywiście pozostała część grupy mogła tam spokojnie spożywać ulubione trunki, mimo obecności osoby niepełnoletniej – dla mnie głupota.

Po nacieszeniu się widokami, a tym bardziej tak upragnionym zimnym piwkiem wyruszamy jeszcze raz w kierunku plaży Marina Beach, żeby z tego miejsca podziwiać skyline.

Przydatna informacja: jeżeli będziecie chcieli zwiedzić dzielnicę pieszo, a w jej okolice przyjedziecie samochodem, polecam zaparkować w okolicy Skydive Dubaj- cały dzień postoju nie kosztował nas ani złotówki.