Home USA Hawaje- Oahu część 1- Honolulu

Hawaje- Oahu część 1- Honolulu

Wrzesień 3, 2014

Przed nami wizyta w największym mieście i jednocześnie stolicy stanu Hawaje- Honolulu. Nie ma chyba nikogo kto nie słyszał nigdy o słynnej Waikiki Beach, albo o Pearl Harbor. Rozpoczynamy naszą wizytę na Oahu.

Do Honolulu przylecieliśmy bardzo wcześnie, bo już około 7 rano. Cały dzisiejszy dzień, poświęcimy na zwiedzanie tego miasta.

Po wyjściu z lotniska, wsiadamy od razu w autobus miejski i jedziemy w stronę Pearl Harbor. Na godzinę 9:30 mamy zarezerwowany prom do Arizona Memorial. Warto zarezerwować wstęp na wybrane przez nas atrakcje z odpowiednim wyprzedzeniem przez internet. Na miejscu może się okazać, że najbliższe wolne miejsca są za kilka godzin. Państwo w kolejce przed nami, musiało obejść się smakiem.

Z promu mamy dobry widok na U.S.S Missouri, okręt który służył wiele lat marynarce USA. Na pokładzie tego statku 2 września 1945 roku, Japonia podpisała akt kapitulacji, który zakończył II Wojnę Światową.

Oahu (1)

My jednak wybraliśmy Arizona Memorial. Jest to pomnik zbudowany na wraku U.S.S Arizona, który został zatopiony i doszczętnie zniszczony w czasie ataku Japończyków na Pearl Harbor- 7 grudnia 1941 roku o godzinie 8:10. Wrak do dnia dzisiejszego nie został wyciągnięty, wielu ludzi nadal spoczywa dokładnie tam gdzie zginęło… Ciekawostką może być fakt, że z wraku ciągle wydobywa się ropa. Podczas zwiedzania Arizona Memorial mieliśmy nieprzyjemne doświadczenia z azjatami, którzy co chwilę byli proszeni przez pracowników muzeum o zachowanie ciszy. Nikt zresztą nie powinien nawet nikogo o to prosić- szczególnie w takim miejscu. Naprawdę mam wrażenie, że w Polsce przedszkolaki mają więcej wyczucia niż ta grupa wycieczkowa. Turyści byli kilkukrotnie upominani przez rangerów. Uwagi były kwitowane przez resztę grupy salwą śmiechów.  Pracownik muzeum widząc to zachowanie wyprowadził z innymi strażnikami kilku z nich i jestem bardzo ciekawy co się z nimi stało, nie zobaczyliśmy ich już do końca naszej wizyty w bazie wojskowej.  Reszta grupy kompletnie się tym nie przejęła, wybuchając głośnym śmiechem i żywiołowo dyskutując jak przypuszczam na temat pojmanych… Po prostu wstyd…

Oahu (2)

Oahu (5)

Oahu (6)

Oahu (24)

Oahu (7)

Po zakończeniu naszej wycieczki po Pearl Harbor, wsiadamy w autobus i jedziemy w kierunku centrum Honolulu. Wysiadamy przy Aloha Tower, latarni morskiej wybudowanej w 1926 roku za astronomiczną wtedy kwotę 160 tysięcy dolarów.  Aloha Tower jest porównywana do nowojorskiej Statuy Wolności, ze względu na swoje znaczenie. Tak jak Lady Liberty witała emigrantów w Nowym Jorku, tak podobno Wieża Aloha wita setki tysięcy emigrantów, którzy postanawiają przenieść się na Hawaje.

Oahu (8)

Dalej spacerujemy do Iolani Palace. Pałac był siedzibą władz panujących na Hawajach w XIX wieku. Podobno jest jedynym pałacem królewskim w całych Stanach Zjednoczonych.

Oahu (9)

Oahu (10)

Oahu (12)

Oahu (14)

Na koniec dnia,  po spacerze w wielkim słońcu, czeka nas chwila błogiego lenistwa na najpopularniejszej plaży na całych Hawajach- Waikiki Beach.  Okolice plaży stanowią turystyczne centrum Hawajów, znajdziemy tutaj wiele wysokiej klasy hoteli i restauracji. Spędzamy tutaj czas, aż do zachodu słońca, podziwiając surferów.