Home EuropaHiszpania Majorka- Palma de Mallorca

Majorka- Palma de Mallorca

Listopad 13, 2014

Ostatniego dnia pobytu na Majorce odwiedziliśmy największe miasto Balearów, a zarazem ich stolicę – Palma de Mallorca. Wysiedliśmy z autobusu na Plaza de Espana. Tutaj znajdziemy pomnik Jakuba I Zdobywcy, władcy Aragonii i Majorki.

Majorka (1601)

Z placu powędrowaliśmy w kierunku kolejnego- Placa Major. Znajduje się tutaj wiele restauracji, w tym Burger King. Można w cieniu kamienic odpocząć od upałów.

Majorka (1607)

W zakamarkach ulic stolicy możemy znaleźć takie cuda:

Majorka (1617)

Dalej idziemy w kierunku katedry La Seu, po drodze mijając ładny kościół Santa Eulalia. Tutaj koronowani byli królowie Majorki.

Majorka (1612)

Po chwili dochodzimy do katedry La Seu, która jest olbrzymia, obchodzimy ją dokoła i wchodzimy do środka. Wstęp do katedry to koszt 6 euro. Świątynia została ukończona w 1346 roku, po 100 latach budowy. Na początku XX wieku, Gaudi naniósł drobne poprawki w jej wnętrzu.

Majorka (1628)

Majorka (1630)

Majorka (1635)

Majorka (1644)

Majorka (1659)

Majorka (1674)

Po zwiedzeniu przechodzimy obok Palau de l’Almudaina po schodach na dół do Parku de la Mar. Siadamy na chwilę w cieniu przy wodzie i podziwiamy ogrom katedry.

Majorka (1633)

Majorka (1678)

Majorka (1680)

Majorka (1712)

Dalej spacerujemy wzdłuż portu. Po prawej stronie mijamy stary dom kupiecki La Lotja, następnie dochodzimy do murów obronnych miasta- Es Baluard. Wieczorem pospacerowaliśmy jeszcze trochę po mieście i niestety zakończyliśmy naszą przygodę z Majorką. Ostatni nocleg mieliśmy na lotnisku w Palmie. Można się tam bezstresowo wyspać, nikt nas nie zaczepiał, nie wyganiał, co jakiś czas mijał nas patrol ochrony.

Majorka (1743)

Majorka (1756)

Majorka (1746)

Podsumowując- Majorkę można zwiedzić bardzo tanio, szczególnie wybierając się tutaj po za sezonem. Na miejscu według własnych upodobań można sobie ułożyć pobyt. Możemy zwiedzić wyspę, możemy leniuchować na jednej z pięknych plaż popijając drinki, możemy zobaczyć malownicze miasteczka, czy wybrać się w góry. Dla każdego coś miłego.