Strona Główna EuropaHiszpania Majorka- północny wschód wyspy

Majorka- północny wschód wyspy

Październik 24, 2014

Z żalem opuszczaliśmy rajską plażę, ale byliśmy ciekawi pozostałej części wyspy. Wyruszyliśmy w kierunku Porto Cristo, gdzie znajdują się Smocze Jaskinie- Cuevas del Drach. Zdjęć niestety nie mamy- w czasie naszej wizyty był zakaz fotografowania, ale szczerze polecam to miejsce. Wstęp kosztuje 12 euro, zwiedzanie jaskini trwa około 60 minut. Wejścia tylko o pełnych godzinach. Szczególnym momentem zwiedzania jaskini, jest jej koniec, mini teatr nad Lago Martel- jednym z największych podziemnych jezior na świecie. Gdy wszyscy usiądą na widowni, gaśnie światło a zza skał wypływają 3 pięknie oświetlone łodzie- na pierwszej z nich grają muzycy. Po skończeniu przedstawienia, płyniemy łodzią po podziemnym jeziorze do wyjścia- rewelacyjne przeżycie.

Nie mamy swoich zdjęć ani filmów, więc wrzucam link na youtube:

Po zwiedzeniu Jaskinii jedziemy do Alcudii. Największą atrakcją miasta, są fortyfikacje. Warto obejść miasteczko, podziwiając zabytkowe mury i bramy. Polecam także zobaczyć kościół św. Jakuba. Świątynia została wybudowana na początku XV wieku, a do jej budowy wykorzystano fragmenty murów miejskich.

Z Alcudii  jest już bardzo niedaleko do jednego z piękniejszych miejsc na wyspie- Cap de Formentor. Sama droga dostarcza już wielu emocji, jest wąsko i kręto. Warto zatrzymać się w pierwszym punkcie widokowym, a następnie dojechać na sam koniec półwyspu, gdzie znajduje się latarnia morska. Trochę żałuję, że dotarliśmy tutaj dopiero około 19;30- zaczynało się już robić ciemno i zdjęcia są raczej średniej jakości. Po drodze często trzeba uważać na kozice, które przechodzą przez drogę jak gdyby nigdy nic. Na środku drogi widzieliśmy walkę dwóch kozic, a później jedna z nich wsadziła nam głowę do samochodu polując na babeczkę.