Strona Główna AzjaZEA Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

Styczeń 25, 2016

Ten dzień to po prostu ”odhaczenie” wszystkich „mniej ciekawych i czasochłonnych” miejsc w mieście, po to żeby kolejny i ostatni, poświęcić w całości dwóm symbolom miasta.

Każdego dnia chcieliśmy chociaż chwilę spędzić na plaży, niestety ta najpopularniejsza – Jumeirah Beach, została zamknięta na czas budowy parku. Musieliśmy więc poszukać jakiejś alternatywy, albo spędzić 2 dni w tym samym miejscu. Druga opcja szybko odpadła i po dokładnym przeszukaniu internetu, trafiam na Al Mamzar Beach Park.

Park znajdował się bardzo blisko hotelu. Według nawigacji do przejechania mieliśmy tylko 15 minut, z których zrobiła się godzina. Wszystko przez straszny korek. Docieramy na miejsce, rozkładamy się na plaży i…

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

.. coś tu jest nie tak,brakuje palm i otwartego morza. Trafiamy na Al Mamzer Beach – plażę, która nie jest częścią parku- też całkiem ładnie no i przede wszystkim pusto.

Wsiadamy z powrotem do naszej czerwonej Yariski i po kilku minutach docieramy na parking przy parku, na którym można zostawić samochód bez opłat. Wstęp natomiast to koszt 5 dirhamów od osoby.

Na terenie parku korzystać możemy z aż 5 plaż. My odwiedziliśmy jedynie dwie. Park jest czynny codziennie, warto jednak zwrócić uwagę, że w Dubaju sporo plaż, a także pubów, dyskotek czy innych miejsc, oferuje dni/wieczory przeznaczone tylko dla kobiet. Tak więc w czasie Ladies Day, Ladies Night, panowie nie mają wstępu na plażę. Kobieta oczywiście może ze sobą zabrać dzieci – nawet te płci męskiej.

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

W całych Emiratach znajdziemy sporo plakatów z wizerunkiem Szejka Zayeda. Jest to postać, której obywatele sporo zawdzięczają. Przede wszystkim to on w 1971 roku doprowadził do zjednoczenia się niezależnych emiratów, tworząc państwo. Został pierwszym prezydentem Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Swoją polityką doprowadził do bardzo szybkiego rozwoju kraju i polepszenia warunków życia obywateli, dzięki czemu zachował posadę głowy państwa aż do swojej śmierci w 2004 roku.

W skład ZEA wchodzi 7 emiratów: Abu Zabi, Adżman, Dubaj, Fudżajra, Szardża, Ras al – Chajma, Umm al – Kajwajn. Władzę w każdym emiracie sprawuje szejk emir, stanowisko to jest przekazywane z ojca na syna. Prezydent kraju jest natomiast wybierany spośród szejków emirów.

Wydaje mi się, że w miejscu, w którym zostało zrobione to zdjęcie, przekonaliśmy się o tym, że emiratczycy, mają spory dystans do siebie. Na nasz widok z ręcznikami na głowie, przy wizerunku Ojca Narodu, przejeżdżający policjanci tylko się uśmiechnęli.

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

Meczet Jumeirah, to zdecydowanie najładniejszy tego typu budynek w Dubaju. Nie umywa się on pod żadnym względem do Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda w Abu Dhabi, jednak mimo tego warto go odwiedzić. Świątynia została zbudowana w 1976 roku, może pomieścić 1300 wiernych.

Jest to również jedyny meczet w Dubaju, do którego niemuzułmanie mają wstęp. Zwiedzanie odbywa się jednak tylko 6 razy w tygodniu, od soboty do czwartku o godzinie 10:00. Wstęp to wydatek 10 dirhamów.

Sztuczną wyspę – Palm Jumeirah widzieliśmy już z powietrza, a także z poziomu wody. Teraz przyszła kolej na postawienie na niej własnych stóp. Głównym celem naszej wycieczki jest zobaczenie hotelu Atlantis.

Oddany do użytku w 2008 roku budynek, oceniany jest na 5 gwiazdek w 5 gwiazdkowej skali. Na terenie kompleksu znajduje się również potężny aquapark, o powierzchni ponad 160 tys. metrów kwadratowych. Niestety my nie mamy na tyle czasu, żeby z niego skorzystać – dlatego obchodzimy kompleks starając się dotrzeć wszędzie, gdzie tylko można wejść, nie będąc gośćmi hotelowymi.

Parkujemy nasz samochód między innymi obok takiego Mustanga…

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

Kompleks hotelowy Atlantis znajduje się na samym czubku Palmy, możemy z tego miejsca podziwiać piękną panoramę miasta.

Żeby dostać się w poniższe miejsce trzeba troszkę pokombinować. Udaliśmy, że chcemy zjeść w restauracji położonej tuż przy plaży, o dziwo nikt nie poprosił nas o potwierdzenie rezerwacji. Samo zdjęcie jest zrobione ze specjalnego pomostu, z którego odbywają się rejsy po Dolphin Bay. Niestety nie pamiętam ceny tej przyjemności.

Tutaj hotel widziany od strony Zatoki Perskiej.

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

Naszym następnym celem jest dotarcie do Mall of the Emirates. Jednego z olbrzymich centrów handlowych na terenie Dubaju. Co może być wyjątkowego w centrum handlowym?

Największy na świecie kryty park zimowy – Ski Dubai. Na terenie ośrodka znajdziemy górę o wysokości 85 metrów, z której możemy zjechać 400 metrową trasą. Specjalny system klimatyzacji utrzymuje tutaj temperaturę w zakresie od -1 °C do -6 °C. Powierzchnia snowparku to 3 tys. metrów kwadratowych. Oprócz stoku narciarskiego znajdziemy tutaj również śnieżne jaskinie, tory saneczkowe, alpejską kawiarnię i sporo innych atrakcji. Dwugodzinny karnet na sam stok narciarski to koszt 200 dirhamów, w cenie mamy jednak cały potrzebny nam sprzęt. W praktyce można byłoby przyjść tutaj w kąpielówkach i w cenie 200 dirhamów, dostać wszystko – od kombinezonu po narty.

Na koniec dnia, żeby odpocząć od tej całej nowoczesności, wyruszyliśmy w kierunku starszej części Dubaju. Na początek postanowiliśmy odwiedzić Muzeum Dubajskie. Muzeum otwarte w godzinach od 8:30 do 20:30. Bilet wstępu to wydatek rzędu 3 złotych.

Najpiękniejsza plaża, Atlantis, narty na pustyni, Stary Dubaj

Muzeum mieści się w najstarszym budynku w mieście, w forcie Al Fahidi zbudowanym w 1787 roku. Budowla pełniła w czasie swojego istnienia wiele funkcji – od obronnej, poprzez siedzibę władcy, czy też więzienie. W 1971 powstało tutaj muzeum historii Dubaju, pokazujące głównie życie tubylców, zanim miasto wzbogaciło się na ropie naftowej.

Będąc w pobliżu kanału Dubai Creek rozdzielającego miasto na dwie części: Bur Dubai i Deirę, nie mogliśmy sobie odmówić przepłynięcia abrą do tej drugiej. Abra to tradycyjna drewniana łódź, która może przewieźć około 20 pasażerów. Koszt przepłynięcia przez Dubai Creek to 2 dirhamy.

W okolicy znajduje się spora liczba targów jak np. targ złota, przypraw i wiele innych. Jest to doskonałe miejsce by zakupić pamiątki. Tutaj warto się przygotować na typowo arabski proces kupowania towaru. Targujemy się, targujemy i jeszcze raz targujemy. Podaną cenę możemy zbić kilkunastokrotnie. Nie zapominajmy jednak by nie traktować tego typowo w formie zabawy. Jeżeli już zaczynamy się targować, to powinniśmy coś kupić.